• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Jag ska skicka in nya uppgifter till KF men har dragit lite på det.

Eftersom min inkomst blivit mindre, har jag räknat med att de inte kommer klaga på att jag betalat.
En anledning till att jag ej skickat in, är för att min inkomst inte varit stabil och lite svår att räkna ut. Sjukskriven osv.

Nu blir den snart stabil igen. Men nu undrar jag om man ska vänta till efter nyår?
Ifall deras belopp som man får behålla, blir lite snällare då?
Har för mig det brukar ändras i dec.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
Jag ska skicka in nya uppgifter till KF men har dragit lite på det.

Eftersom min inkomst blivit mindre, har jag räknat med att de inte kommer klaga på att jag betalat.
En anledning till att jag ej skickat in, är för att min inkomst inte varit stabil och lite svår att räkna ut. Sjukskriven osv.

Nu blir den snart stabil igen. Men nu undrar jag om man ska vänta till efter nyår?
Ifall deras belopp som man får behålla, blir lite snällare då?
Har för mig det brukar ändras i dec.
Handlar denna fråga om skuldsanering eller löneutmätning?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Ja.
Din totala inkomst per månad spelar ingen roll, föräldrapenning är en dagersättning.
Jag behöver alltså lämna in en ny redogörelse för inkomst. Föräldrapenningen kommer att variera under den tid jag är FL. Utifrån ditt svar, vad fyller jag i som min ”nya” inkomst? Dagsersättningen eller vadå?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
Jag behöver alltså lämna in en ny redogörelse för inkomst. Föräldrapenningen kommer att variera under den tid jag är FL. Utifrån ditt svar, vad fyller jag i som min ”nya” inkomst? Dagsersättningen eller vadå?
Nej, eftersom dina utgifter är desamma och din inkomst syns från Försäkringskassan.
Som sagt, tar du inte ut alla dagar i veckan så kan du hamna under förbehållsbeloppet på totalen.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Nej, eftersom dina utgifter är desamma och din inkomst syns från Försäkringskassan.
Som sagt, tar du inte ut alla dagar i veckan så kan du hamna under förbehållsbeloppet på totalen.
Nej, mina utgifter är inte detsamma. Hyran har höjts sedan senaste redogörelsen och jag har inte längre någon utgift för resor till arbetet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp